پایگاه خبری تحلیلی خبرکوتاه خبرکوتاه (خبرنامه)
برگی دیگر از جنایات رژیم اشغالگر قدس

احتمال استفاده از اورانیوم ضعیف شده در جنگ با ایران

فارس: احتمال استفاده از اورانیوم ضعیف‌شده در حملات اسرائیل به ایران
کد خبر: 1127
زمان انتشار: 26 ژوئن 2025 - 16:07 ب.ظ -
144 بازدید

منبع:عصر ایران ، به نقل از فارس

به گزارش عصر ایران؛ یک منبع آگاه به فارس گفت که در حملات اخیر اسرائیل به برخی مراکز حساس در ایران، احتمال استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده وجود دارد.

به گفتۀ این منبع، آزمایش‌های اولیه انجام‌شده در محل‌های اصابت، نشانه‌هایی از وجود اورانیوم را تأیید می‌کند، اما نتیجه‌گیری قطعی هنوز نهایی نشده و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.

اورانیوم ضعیف‌شده، ماده‌ای با چگالی بالا و محصول جانبی فرآیند غنی‌سازی اورانیوم است که در ساخت مهمات نفوذی به‌ویژه برای عبور از زره‌های سنگین کاربرد دارد.

برخورد این نوع مهمات با هدف می‌تواند ابری از ذرات فلزی و رادیواکتیو ایجاد کند که نگرانی‌های جدی در مورد تأثیرات آن بر سلامت انسان و محیط‌زیست ایجاد کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی
آگهی
آگهی